10:43 ق.ظ / 24 شهریور 1403

بهترین برنامه بدنسازی برای افزایش حجم عضلانی

بهترین برنامه بدنسازی برای افزایش حجم عضلانی

بهترین برنامه بدنسازی برای افزایش حجم برنامه‌ای است که در آن تمام اصول تمرینی به خوبی رعایت شود. برنامه‌ای که توسط فرد متخصص نوشته شود، به خوبی می‌تواند حجم عضلانی شما را افزایش دهد.

از طرف دیگر برنامه صحیح برنامه‌ای است که با توجه به ویژگی‌های بدنی شما نوشته شود. همچنین در نوشتن برنامه بدنسازی، هدف و محدودیت‌های غذایی و تمرینی شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

The Best Weekly Workout Plan: Here's How Often to Strength Train, Do  Cardio, and Rest | SELF

برای افزایش حجم عضلانی باید در کنار ورزش مستمر نکاتی را هم رعایت کنید. اگر قصد دارید از بهترین برنامه بدنسازی برای افزایش حجم برخوردار شوید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید. متخصصان مجموعه اسپرت منتالیست می‌توانند برای داشتن بهترین برنامه بدنسازی به شما کمک کنند.

آشنایی با سیستم ‌های تمرینی برای افزایش حجم عضلانی

در تمرینات بدنسازی یک سری سیستم‌های تمرینی وجود دارد که تاثیرات بسیار خوبی بر روی بدن شما ایجاد می‌کنند. ورزشکاران باید این سیستم‌های تمرینی را به خوبی انجام دهند تا شاهد نتایج فوق العاده‌ای باشند. در ادامه با این سیستم‌های تمرینی بیشتر آشنا خواهید شد.

سیستم تمرینی فول بادی

بهترین برنامه بدنسازی برای افزایش حجم می‌تواند شامل سیستم تمرینی فول بادی باشد. این سیستم تمرینی جزو رایج‌ترین تمرینات بدنسازی است که ورزشکاران مبتدی و حرفه‌ای آن را انجام می‌دهند.

اجرای سیستم تمرینی فول بادی به صورت است که باید در جلسات تمرینی تمام عضلات اصلی بدن درگیر شوند. این تمرینات برای افزایش حجم عضلانی بسیار مفید هستند.

نکات مهم هنگام اجرای سیستم تمرینی فول بادی برای افزایش حجم عضلانی

Top 10 Fitness Equipment Brands for Your Gym

هنگام اجرای بهترین برنامه بدنسازی برای افزایش حجم باید به نکات مختلفی دقت کنید. اگر سیستم تمرینی مد نظر شما سیستم فول بادی است؛ باید نکات زیر را به یاد داشته باشید.

  • یکی از مهم ترین نکات اجرای تمرینات فول بادی به کار گرفتن گروه‌های عضلانی مختلف است. در سیستم تمرینی فول بادی برای هر جلسه باید چند حرکت برای هر گروه عضلانی انتخاب کنید و آن را انجام دهید.
  • شما باید در بهترین برنامه بدنسازی برای افزایش حجم زمان مناسبی برای استراحت قرار دهید‌ بهتر است پس از اجرای هر ست از برنامه تمرینی فول بادی ۳۰ تا ۶۰ ثانیه استراحت کنید.
  • بهتر است تکرار ست‌های تمرینی شما بیشتر از ۸ تا باشد.

سیستم تمرینی دیفیوز

بهترین برنامه بدنسازی برای افزایش حجم می‌تواند شامل تمرینات دیفیوز باشد. سیستم تمرینی دیفیوز یکی از موثر ترین تمرینات برای افزایش حجم عضلانی به حساب می‌آید. این سیستم تمرینی، تمرینات را در گروه‌های عضلات مختلف پخش می‌کند و به همین دلیل شاهد افزایش حجم عضلات خواهید بود.

نکات مهم هنگام اجرای سیستم تمرینی دیفیوز برای افزایش حجم عضلانی

هنگامی که از بهترین برنامه بدنسازی برای افزایش حجم پیروی می‌کنید؛ باید اصول تمرینی را رعایت کنید و تمرینات را به صورت مستمر انجام دهید. رعایت اصول و اجرای درست تمرینات شما را به نتایج دلخواهتان می‌رساند. نکاتی که لازم است هنگام اجرای سیستم تمرینی دیفیوز رعایت کنید، به شرح زیر است:

  • هنگام نوشتن برنامه تمرینی برای هر گروه عضلانی مختلف سه ست در نظر بگیرید.
  • در سیستم تمرینی دیفیوز بهتر است تکرار در هر ست ۱۰ تا باشد.
  • یکی از مهمدترین نکات هنگام اجرای این سیستم تمرینی، انجام ست‌های کششی است. پس از اجرای سه ست از این برنامه تمرینی باید یک ست کششی برای گروه‌های مختلف عضلانی انجام دهید.
  • استراحت مناسب بین هر ست ۳۰ ثانیه است.

سیستم تمرینی FST_7

شما می‌توانید در بهترین برنامه بدنسازی برای افزایش حجم از سیستم تمرینی FST_7 استفاده کنید. این سیستم تمرینی شامل تمرینات بسیار تاثیرگذار بر روی افزایش حجم عضلات است. استفاده از این تمرین بیشتر برای افراد با تجربه توصیه می‌شود. هر یک از ست‌های این سیستم تمرینی شامل ۱۲ تکرار است. از طرف دیگر زمان استراحت بین هر ست بسیار کم است. بنابراین این سیستم تمرینی که به خوبی می‌تواند باعث افزایش حجم عضلات شما شود، برای افراد مبتدی و تازه کار سخت و سنگین است.

نکات مهم هنگام اجرای سیستم تمرینی FST_7 برای افزایش حجم عضلانی

هنگام اجرای بهترین برنامه بدنسازی برای افزایش حجم باید نکاتی را رعایت کنید تا به بهترین شکل بتوانید این تمرینات را اجرا کنید. نکاتی ‌که باید هنگام نوشتن و اجرای سیستم تمرینی FST_7 رعایت کنید، به شرح زیر است:

  • در بهترین برنامه بدنسازی برای افزایش حجم برای هر یک از گروه‌های عضلانی ۷ ست در نظر بگیرید.
  • استراحت بین هرست ۱۰ ثانیه در نظر گرفته شود و بیشتر از آن نشود.
  • پس از انجام ۷ ست تمرین برای یک گروه عضلانی یک ست کششی هم برای آن انجام دهید.
  • تکرار مناسب برای هر ست ۱۲ تا است.

نکات تمرینی مهم برای افزایش حجم عضلانی

نکات تمرینی مهم برای افزایش حجم عضلانی
نکات تمرینی مهم برای افزایش حجم عضلانی

نتیجه اجرای بهترین برنامه بدنسازی برای افزایش حجم به رعایت نکات مرتبط به آن بستگی دارد. شما به عنوان یک ورزشکار یا بدنساز بهتر است با تمام نکات تمرینات و سیستم‌های تمرینی آشنا شوید. بسیاری از این نکات باعث می‌شود که با سرعت بیشتری شاهد افزایش حجم عضلانی بدن خود باشید.

ست‌ های تمرینی

برای این‌ که به خوبی شاهد افزایش حجم عضلانی باشید؛ باید به ست‌های تمرینی اهمیت دهید. یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در افزایش حجم عضلانی، تکرار ست‌ها است. ۸ تا ۱۲ تکرار در هر ست عدد مناسبی است. علاوه بر تکرار ست‌ها تعداد آن هم بسیار مهم است. تعداد ست‌های تمرینی برای هر گروه از عضلات بستگی به سیستم‌ تمرینی دارد که از آن استفاده می‌کنید. افراد متخصص که برای شما بهترین برنامه بدنسازی برای افزایش حجم را می‌نویسند، تعداد ست‌ها را با توجه به وضعیت بدنی شما مشخص می‌کنند.

استراحت مناسب

برای رشد و افزایش حجم، ورزش به تنهایی کافی نیست. استراحت کافی تاثیرات بسیار خوبی را ایجاد می‌کند. در زمانی که مشغول استراحت هستید، عضلات شماره ریکاوری می‌شوند و رشد می‌کنند. برای این که عضلات شما به خوبی ترمیم شوند و رشد کنند؛ باید بین جلسات تمرینی استراحت کافی داشته باشید. بهترین برنامه بدنسازی برای افزایش حجم برنامه‌ای است که زمان استراحت به خوبی در آن قرار گرفته باشد.

تغذیه مناسب

برای افزایش حجم باید در کنار تمرینات، تغذیه خوبی هم داشته باشید. عضلات برای رشد و افزایش حجم به موادی مانند پروتئین و کربوهیدرات نیاز دارند. پروتئین به رشد و ترمیم عضلات کمک می‌کند و کربوهیدرات انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.

استفاده از وزنه مناسب

هنگامی که برای ورزش از بهترین برنامه بدنسازی برای افزایش حجم استفاده می‌کنید؛ باید وزنه مناسبی هم انتخاب کنید. ورزشکارانی که قصد افزایش حجم دارند سعی می‌کنند از وزنه‌های سنگین استفاده کنند. وزنه‌های سنگین به خوبی عضلات را تحریک می‌کنند و باعث رشد آن ها می‌شوند. البته باید به این موضوع دقت کنید که استفاده از وزنه‌های بسیار سنگین باعث آسیب رسیدن به شما و عضلاتتان می‌شوند. برای انتخاب وزنه باید از افراد متخصص و با تجربه کمک بگیرید.

سخن پایانی

بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای می‌دانند که افزایش حجم عضلات کار ساده‌ای نخواهد بود. بهترین برنامه بدنسازی برای افزایش حجم شامل نکاتی است که به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر به حجم مد نظر خود برسید. در این مقاله اطلاعاتی در اختیار شما قرار دادیم که می‌توانید با رعایت آن ها شاهد افزایش حجم عضلانی مطلوب باشید. برای دریافت بهترین برنامه بدنسازی برای افزایش حجم می‌توانید از افراد متخصص و با تجربه در مجموعه اسپورت منتالیست کمک بگیرید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

 

 

اشتراک گذاری:

مجموعه تبلیغاتی نوین

عضویت در خبرنامه

درخبرنامه ما عضو شوید

از تازه ترین مقالات، کتب، دوره‌های آموزشی و رویدادها با خبر شوید!

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.